Thursday 2 August 2012

Welcome Ramadhan 2012 ~

Assalamualaikum everybody. Fuh , lame dah tak update. Pejam celik , arini dah Ramadhan yg ke 14 untuk tahun 2012. Alhamdulillah , aku masih mampu merasai kemanisan nikmat berpuasa. Tapi mase mula2 puasa je dpt berbuka same dgn family. Pasni 3 hari sebelum raya baru dpt balik kampung, cuti seminggu. Jadi la , drpd org lain yg x dpt cuti langsung tu kan. Lagi kesian. Hmm , raya tahun ni berserdahana, mood tak same mcm zaman budak2 dulu. byk berbeza. Entah kenape , makin dekat nak raye makin sayu je rase hati. Sangat rindukan mak dan abah. Jauh terpisah , jumpa skali sekala , terdapat byk sgt perubahan pd dowg. Dowg makin dimamah usia. Kesihatan pun dah tak sebaik dulu . Aku takut , aku masih belum mampu menempuhi ranjau kehidupan ni tanpa mereka.

Tapi , ape pun yg berlaku aku harus kuat. Tak nak patah semangat . Biar lah 1001 halangan pun yg mendatang , Allah kan ade. Aku percaya , di sebalik setiap kepayahan yg kite tempuhi , pasti ade hikmah disebaliknya . Kita harus kuat , tabah , jgn mengeluh. jgn merungut. Allah pasti ade perancangan yg lebih baik utk kite kan :) Dan sekarang , sedikit demi sedikit , aku mula rase perubahan dlm diri aku. Aku makin matang dlm menjalani liku2 kehidupan kini. Setelah satu demi satu ujian yg dtg. Itu semua pengalan hidup. Bukan mudah tapi iman mesti kuat. Yesss ! kuat ! Itu sahaja kot utk malam ni. Nnt sambung lagi okeyyy . Kurangkan perkara duniawi , tingkatkan ilmu akhirat . Selamat Berpuasa :)

No comments:

Post a Comment